نقطه سرخط

هربار به هرجا که میرم وقتی به آخرش برسم یا نرسم بعدش مجبورم یه نقطه بزارم و دوباره از سرخط شروع کنم .

نقطه سرخط

هربار به هرجا که میرم وقتی به آخرش برسم یا نرسم بعدش مجبورم یه نقطه بزارم و دوباره از سرخط شروع کنم .

خیلی دوست داشتم وبلاگ نویسی کنم ، عاشق این کار بودم از قدیم ها حالا این فرصت پیش اومده دوست دارم ازش نهایت استفاده رو ببرم و لذت ببرم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

به طور خلاصه سنگ کلیه رسوباتی سخت است که از مواد معدنی و نمکی در کلیه ها ایجاد می شود؛ اما ممکن است در هر قسمت از دستگاه ادراری از کلیه ها تا مثانه دیده شوند.

به طور کلی دلیل تشکیل سنگ کلیه سبک زندگی می باشد و در اکثر مواقع، غلیظ شدن ادرار و بالا رفتن میزان رسوبات موجود در آن است که به مرور بهم چسبیده و بلور هایی تشکیل می دهند.

 

پیشگیری از سنگ کلیه موضوع مهمی است که به نوشیدن آب کافی، رعایت رژیم غذایی مناسب و تحرک کافی نیاز دارد اما در صورتی که با این بیماری مواجه شدید می توانید با مشورت پزشک از داروهای گیاهی و درمان های سنتی که در ادامه معرفی می شوند هم استفاده کنید.

 

درمان سنگ کلیه

روش های مختلفی برای دفع و از بین بردن سنگ کلیه وجود دارد که از جمله آن می توان به دارو درمانی، عمل جراحی و خارج کردن سنگ کلیه، از بین بردن سنگ کلیه با عمل های جراحی بدون برش (امواج صوتی و...)، روش های خانگی، طب سنتی و استفاده  داروهای گیاهی اشاره کرد که هرکدام با توجه به شرایط بیمار اثرات مثبتی دارد.

 

 موضوع اصلی این مقاله  معرفی داروهای گیاهی برای دفع و از بین بردن سنگ کلیه می باشد اما در این مسیر از مزایای سایر روش های موجود در طب سنتی غافل نشوید. چرا که مصرف داروهای گیاهی و شیمایی به تنهایی تاثیر گذار نیستند و بدین منظور باید سبک زندگی خود را بهبود ببخشید. همچنین بسیاری از میوه ها، سبزی جات و نوشیدنی ها و... وجود دارند که به عنوان یک داروی طبیعی عمل می کنند.

 

نکته مهم دیگری که در رابطه با از بین بردن سنگ کلیه وجود دارد نوشیدن مقدار زیادی مایعات است؛ این کار تاثیر مهمی در عبور سنگ های کلیوی و جلوگیری از بروز آنها دارد. نوشیدن آب نقشی اساسی در خرد شدن سنگ ها دارد و توصیه می شود روزانه حداقل ۱۲ لیوان آب برای دفع سنگ کلیه بنوشید.

آب ریحان

ریحان که خوشبختانه در کشور ما به وفور پیدا می‌شود، علاوه بر طعم و عطر خوب، خواص متعددی دارد؛ از جمله اینکه برای سنگ کلیه مفید است. ریحان حاوی استیک اسید است که منجر به خرد شدن سنگ کلیه می‌شود و کمک می‌کند فرد دفع راحتتری داشته باشد. جالب است بدانید آب ریحان در گذشته برای درمان سنتی مشکلات مربوط به هضم غذا و مشکلات التهابی مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه نیز خواص ضد التهابی ریحان به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان فراوان ثابت شده است و از این جهت هم می‌تواند در درمان سنگ کلیه موثر واقع شود.

می‌توانید از ریحان خشک شده یا تازه برای درست کردن دمنوش استفاده کنید و در طول روز چند فنجان بنوشید. همچنین می‌توانید آب ریحان را به اسموتی یا آبمیوه اضافه کنید.

هشدار: دقت داشته باشید مصرف آب ریحان به مدت بیش از شش هفته مجاز نیست و می‌تواند منجر به افت فشار خون، افت قند خون و افزایش احتمال خونریزی شود.

سرکه سیب

اولین موردی که برای درمان خانگی سنگ کلیه معرفی کردیم استفاده از آبلیمو به صورت تازه بود. درست است که ترشیجات دیگری مثل آبغوره، سرکه سفید و سرکه بالزامیک هم هر کدام خواص خوب خودشان را دارند، اما بعد از آبلیمو، سرکه سیب نقش مهمی در از بین بردن سنگ کلی ایفا می‌کند. به همین دلیل خوب است علاوه بر آبلیمو و آبغوره خرید سرکه سیب با قیمت مناسب را در لیست خود داشته باشید.

سرکه سیب حاوی استیک اسید است و به همین دلیل در حل شدن سنگ کلیه موثر عمل می‌کند. به علاوه اینکه موقع دفع ادرار می‌تواند باعث ایجاد درد کمتری شود. سرکه سیب علاوه بر مناسب بودن برای کلیه خواص زیاد دیگری هم دارد که برای بهره‌مند شدن از آن‌ها کافی است دو قاشق غذا خوری از این سرکه را با شش الی هشت اونس (۱۷۵ تا ۲۲۵ میلی لیتر) آب تصفیه شده ترکیب کنید و این محلول را در طول روز بنوشید.

هشدار: دقت داشته باشید مجاز نیستید که روزانه بیشتر از یک لیوان ۲۲۵ میلی لیتری از این محلول را بخورید.

می‌توانید سرکه سیب را به صورت مستقیم به سالاد اضافه کنید.

مصرف مقادیر زیاد سرکه سیب منجر به افت پتاسیم و پوکی استخوان خواهد شد.

افرادی که به دیابت مبتلا هستند باید نسبت به نوشیدن این محلول هشیار باشند و در طول روز با دقت قند خونشان را بررسی کنند.

در صورتی که انسولین مصرف می‌کنید، دیگوکسین یا دیگوکس می‌گیرید و از دیورتیک‌هایی مثل اسپیرونولاکتون استفاده می‌کنید، نباید سراغ محلول سرکه سیب و آب بروید.

چای اووا اورسی

فیلیس بالچ نویسنده کتاب «نسخه ای برای درمان های گیاهی» نوشیدن چای اووا اورسی را برای دفع سنگ کلیه مفید دانسته است. چرا که برگ های کوچک و درختچه مانند این داروی گیاهی به کاهش اسید اوریک کمک می کند. همچنین سطح بالایی از آربوتین دارد که در افزایش جریان ادرار و حل شدن سنگ کلیه موثر است. 

 

- روش مصرف:‌ برگ های کوچک این گیاه را خریداری کرده و همانند چای دم کنید. بهتر است از این نوشیدنی چند فنجان در روز استفاده کنید اما اگر قصد درمان با اووا اورسی را دارید از مصرف دارو های گیاهی دیگر و میوه های خانواده مرکبات، آب میوه و ویتامین سی پرهیز کنید.

آب کرفس

به نظر می‌رسد آب کرفس برای دفع مواد سمی که در ایجاد سنگ کلیه نقش دارد، نقشی پر رنگی بر عهده دارد و سال‌هاست که به عنوان درمان سنتی و خانگی سنگ کلیه مورد استفاده قرار گرفته شده است.

برای درست کردن آب کرفس کافی است چند ساقه کرفس را به همراه آب در مخلوط کن بیندازید و عصاره به دست آمده را در طول روز بنوشید.

در صورتی که فشار خون پایین دارید، قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرید یا دچار اختلال‌هایی هستید که منجر به خونریزی می‌شود، نباید آب کرفس بخورید.

همچنین اگر از لووتیروکسین، لیتیوم یا لیتان، داروهایی که حساسیت به خورشید را بالا می‌برند مثل سوترت یا ایزوتریتینون و داروهای آرام بخش مثل آلپرازولام یا زاناکس استفاده می‌کنید، به هیچ وجه نباید آب کرفس بنوشید.

 

  • ۰۰/۰۳/۲۹
  • پارسا صالح

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی